Interpretea(k): Orquesta Sinfónica de Navarra / Nafarroako Orkestra Sinfonikoa
El Dominó Azul Arrietak konposatutako lehen zarzuela izan zen. Barbieriren arabera, Camprodónek zarzuela baten libretoa eman zion Gaztambideri, zeinek Arrietari bidali zion testua, musika jartzeko asmoz. Lana 1853ko otsailaren 19an estreinatu zen, kritika eta ikusleen aldetik arrakasta handia izanda.
Zarzuela hau Arderiusek aukeratu zuen 1882an Zarzuela Antzokiaren denboraldia inauguratzeko. Berrestreinaldia zela eta, Arrietak El Dominó Azul antzezlanaren motibo ezagunenetan oinarritutako obertura berri bat sortu zuen. Garaiko kritikariek obertura berriak funtzioa nabarmen aberasten zuela adierazi zuten. Lan honek izan zuen arrakastaren froga bat Isidoro Hernándezek pianorako egindako argitalpena izan zen. Hala ere, obertura ezin izan zen berriro interpretatu, orkestra-partitura galdu zelako eta Espainiako Liburutegi Nazionaleko zuzendaritzarako gidoia soilik kontserbatzen zelako.
Nafarroako Musikaren eta Arte Eszenikoen Artxiboan kontserbatutako Huarte funtsa deskribatzean, Recuerdos del Dominó Azul en Forma de Obertura-ren orkestrarako partitura identifikatu zen. Horri esker lana berreskuratu eta interpretatu ahal izan da.
2022eko irailaren 5tik 9ra.
Nafarroako Orkestra Sinfonikoa
Nafarroako Orkestra Sinfonikoa Pablo Sarasate jaunak sortu zuen 1879an; horrenbestez, jardunean ari den talderik zaharrena da Espainiako orkestren artean. Baluarte Fundazioan integraturik dago, eta nola fundazio hori nagusiki Nafarroako Gobernuak finantzaturiko erakunde bat den, Nafarroako Orkestra Sinfonikoa Foru Erkidegoko orkestra ofiziala da. Bere ehun eta berrogei urteko historian, Nafarroako Orkestra Sinfonikoak emanaldiak eskaini ditu Espainiako zein atzerriko auditorio, opera denboraldi eta jaialdi garrantzitsuenetan. Bereziki garrantzitsuak izan dira Parisko Theatre des Champs Elysees eta Theatre du Chatelet antzokietan eskaini dituen kontzertuak, bai eta Universal Music zigiluak Europako auditorio garrantzitsuenetan barrena antolatutako kontzertu bira. Nafarroako Orkestra Sinfonikoa Pablo Sarasate konposatzaile eta biolin-jolearen erreferentziazko interpretea da, eta nazioarteko kritikariek aho batez goraipatu dute Tianwa Yang biolin-jolearekin grabatu zuen Sarasateren integralaren diskoa (Naxos zigilua). Nafarroako Orkestra Sinfonikoak hainbat grabaketa garrantzitsu egin ditu Antoni Wit (zuzendari titularra 2017-2018 denboraldira arte) maisu poloniarrarekin. NOSak kontzertu-denboraldia aurkezten die urtero Nafarroako biztanleei, besteak beste, Iruñeko Baluarte Auditorioan eta Tuterako Gaztanbide Antzokian. Jarduera sozial eta hezitzailea garatzen du Foru Erkidego osoan.
Jesús Echeverría
Zuzendaria
Erriberrin jaioa, Gipuzkoako Foru Aldundiaren ikasketa-poltsa bat lortu zuen Julius Kalmarrekin batera Vienako Kontserbatorioan orkestra-zuzendaritza ikasteko. 1987an, Londresko Royal Academy of Music-en sartu zen. Bertan zuzendariaren prestakuntza zabaldu zuen, Sir Colin Davis, Colin Metters, George Hurst, John Carewe eta Horst Neuman irakasle zituela. Ikasketak amaitu zituen eta South Hall Memorial Prize saria lortu zuen Orkestra Zuzendaritzan. Agustin González Acilu, Francisco Escudero, Tomás Marco, Javier Darias, Cristobal Halffter eta Mauricio Sotelorekin ikasi zuen konposizioa. Agustin González Acilu, Francisco Escudero, Tomás Marco, Javier Darias, Cristobal Halffter eta Mauricio Sotelorekin ikasi zuen konposizioa.
23 urterekin Donostiako Ganbera Orkestra sortu zuen eta Londresen egon zen bitartean The European Sinfonia sortu zuen.
Opera, zarzuela eta musika sinfoniko-korala zuzendu eta grabatu ditu Espainian, Polonian, Japonian, Letonian, Italian eta Suitzan, eta talde hauek zuzendu ditu, besteak beste: Euskadiko Orkestra Sinfonikoa, Letoniako Orkestra Filarmonikoa, Errusiako Orkestra Nazionala eta Nafarroako Orkestra Sinfonikoa (azken honen zuzendari elkartua izan da 2015etik 2018ra bitartean).
Besteak beste, ondorengo sariak jaso ditu: Nafarroako Kirol eta Gazteriaren Institutuak 1998 eta 1999ko INJUVE Campo de Composición argitalpenean emandako saria, Pablo Sorozábal Konposizioaren Nazioarteko Saria, Cuarteto de Cuerda Nº 2 – Tétares lanarekin, edo Nafarroako Gobernuak emandako musika konposizioaren lehen saria, Ennea III lanarekin. 2000. urtean Sevillako Udalak emandako konposizio musikaleko XVIII. Joaquín Turina saria jaso zuen, Requiem Sine Verbis orkestrarako lanagatik, eta Coplas lanagatik, Ciutat d’Alcoi konposizioko XV. saria.
Gaur egun, analisi-irakaslea da Musikene – Euskal Herriko Goi-mailako Musika Eskolan, eta baita Errioxako Orkestra Sinfonikoaren zuzendari titularra ere.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
Emilio Arrietak Adela Curti poetisaren testuen gainean lan egin zuen konposizioetako bat da A sera. Ziur aski 1844. urte inguruan sortua da obra. Garai hartan, Arrieta Milanen bizi zen non Nicola Vaccairekin batera konposizioa ikasten zuen. Milango Kontserbatorioak konposizio lirikorako joera argia zuen, Rossini, Donizetti eta, bereziki Arrietaren kasuan, Bellini bezalako erreferentziako konpositoreekin. Eragin belcantista hori abesti honen konposizioan, piano-akonpainamenduan, estilo horretako melodia tipikoaren apainketan eta ahots-lerroaren zailtasunean islatzen da.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
Lan hori ez zen ageri Arrietako abestien katalogoetan, harik eta konpositorearen funtsarekin egindako artxibo-tratamenduaren ondoren argitaratu zen arte. 1851ko maiatzaren 12an Emilio Arrietak konposatu zuen Nafarroako Musikaren eta Arte Eszenikoen Artxiboan gordetzen den A te-ren kopia bakarra. Garai honetan Arrieta Italian zegoen Ildegondaren berrestreinatzeagatik Milango Scalan. Berrestreinaldi honen ondoren, obra Italiako antzerki-zirkuituan sartu zen. Arrietak L’oasi konposatu zuen egonaldi horretan. A te!!-k ez bezala, L’oasi oso zabaldua izan zen eta gaztelaniara itzuli eta argitaratu ere egin zen.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Orquesta Sinfónica de Navarra / Nafarroako Orkestra Sinfonikoa
Emilio Arrieta, batez ere, musika eszenikoko konpositorea da. Milango Kontserbatorioak, non Arrietak formakuntza jaso zuen, genero lirikoa zuen ardatz, eta, Espainiara itzultzean, musika-giroa Espainiako opera nazionalaren sorreran oinarritzen zen. Ez da harritzekoa, beraz, sortzaile gisa egiten duen jardueraren zati handi bat musika eszenikoan zentratzea eta genero lirikoan arrakasta handiak lortzea.
Testuinguru hori gorabehera, Arrietaren katalogoan musika sinfonikoaren adibideak aurki daitezke, hala nola Capricho para orquesta con música del siglo XVIII sacada de obras de Gaspar Sanz. 1881ean, Calderón de la Barcaren heriotzaren bigarren mendeurrena zela-eta, hainbat ekitaldi egin ziren. Maiatzaren 23an, Musika Eskolak oroitzapenezko kontzertu bat egin zuen, non Arrietak López de Ayalaren testuari buruzko La Mejor Corona izeneko loa estreinatu zuen, eta baita Capricho para orquesta ere.
2021eko irailaren 14tik 17ra.
Nafarroako Orkestra Sinfonikoa
Nafarroako Orkestra Sinfonikoa Pablo Sarasate jaunak sortu zuen 1879an; horrenbestez, jardunean ari den talderik zaharrena da Espainiako orkestren artean. Baluarte Fundazioan integraturik dago, eta nola fundazio hori nagusiki Nafarroako Gobernuak finantzaturiko erakunde bat den, Nafarroako Orkestra Sinfonikoa Foru Erkidegoko orkestra ofiziala da. Bere ehun eta berrogei urteko historian, Nafarroako Orkestra Sinfonikoak emanaldiak eskaini ditu Espainiako zein atzerriko auditorio, opera denboraldi eta jaialdi garrantzitsuenetan. Bereziki garrantzitsuak izan dira Parisko Theatre des Champs Elysees eta Theatre du Chatelet antzokietan eskaini dituen kontzertuak, bai eta Universal Music zigiluak Europako auditorio garrantzitsuenetan barrena antolatutako kontzertu bira. Nafarroako Orkestra Sinfonikoa Pablo Sarasate konposatzaile eta biolin-jolearen erreferentziazko interpretea da, eta nazioarteko kritikariek aho batez goraipatu dute Tianwa Yang biolin-jolearekin grabatu zuen Sarasateren integralaren diskoa (Naxos zigilua). Nafarroako Orkestra Sinfonikoak hainbat grabaketa garrantzitsu egin ditu Antoni Wit (zuzendari titularra 2017-2018 denboraldira arte) maisu poloniarrarekin. NOSak kontzertu-denboraldia aurkezten die urtero Nafarroako biztanleei, besteak beste, Iruñeko Baluarte Auditorioan eta Tuterako Gaztanbide Antzokian. Jarduera sozial eta hezitzailea garatzen du Foru Erkidego osoan.
Jesús Echeverría
Zuzendaria
Erriberrin jaioa, Gipuzkoako Foru Aldundiaren ikasketa-poltsa bat lortu zuen Julius Kalmarrekin batera Vienako Kontserbatorioan orkestra-zuzendaritza ikasteko. 1987an, Londresko Royal Academy of Music-en sartu zen. Bertan zuzendariaren prestakuntza zabaldu zuen, Sir Colin Davis, Colin Metters, George Hurst, John Carewe eta Horst Neuman irakasle zituela. Ikasketak amaitu zituen eta South Hall Memorial Prize saria lortu zuen Orkestra Zuzendaritzan. Agustin González Acilu, Francisco Escudero, Tomás Marco, Javier Darias, Cristobal Halffter eta Mauricio Sotelorekin ikasi zuen konposizioa. Agustin González Acilu, Francisco Escudero, Tomás Marco, Javier Darias, Cristobal Halffter eta Mauricio Sotelorekin ikasi zuen konposizioa.
23 urterekin Donostiako Ganbera Orkestra sortu zuen eta Londresen egon zen bitartean The European Sinfonia sortu zuen.
Opera, zarzuela eta musika sinfoniko-korala zuzendu eta grabatu ditu Espainian, Polonian, Japonian, Letonian, Italian eta Suitzan, eta talde hauek zuzendu ditu, besteak beste: Euskadiko Orkestra Sinfonikoa, Letoniako Orkestra Filarmonikoa, Errusiako Orkestra Nazionala eta Nafarroako Orkestra Sinfonikoa (azken honen zuzendari elkartua izan da 2015etik 2018ra bitartean).
Besteak beste, ondorengo sariak jaso ditu: Nafarroako Kirol eta Gazteriaren Institutuak 1998 eta 1999ko INJUVE Campo de Composición argitalpenean emandako saria, Pablo Sorozábal Konposizioaren Nazioarteko Saria, Cuarteto de Cuerda Nº 2 – Tétares lanarekin, edo Nafarroako Gobernuak emandako musika konposizioaren lehen saria, Ennea III lanarekin. 2000. urtean Sevillako Udalak emandako konposizio musikaleko XVIII. Joaquín Turina saria jaso zuen, Requiem Sine Verbis orkestrarako lanagatik, eta Coplas lanagatik, Ciutat d’Alcoi konposizioko XV. saria.
Gaur egun, analisi-irakaslea da Musikene – Euskal Herriko Goi-mailako Musika Eskolan, eta baita Errioxako Orkestra Sinfonikoaren zuzendari titularra ere.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
Luigi Carreren testuaren gainean konposatutako abestia da. María Encina Cortizok 1844. urtearen inguruan datatu egiten du obra, hain zuzen ere, Emilio Arrietak Milango Kontserbatorioan zuen prestakuntza-aldian. Kantak piano-izaera gehiago duen preludioa du, baina ahotsa sartzen duenetik, Arrietak Milango kontserbatorioko estilo belcantista erakusten du.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
Partitura Emilio Arrietaren funtsean bazegoen ere, sinadurarik ez zuenez, konpositorearen katalogotik kanpo zegoen. Funtsean bertan lana egoteaz gain, bai konposizio-estiloagatik, bai kaligrafiak beste konposizio autografikoekin duen antzekotasunagatik, Emilio Arrietari eslei dakioke abestia. Felice Romani da testuaren egilea, hau da, Donizetti edo Bellini bezalako egileek gehien erabiltzen zuten libretistetako bat.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
Adela Curtiren testuaren gainean osatua, abesti hau 1844 inguruan sortu zen, Arrieta Italian formakuntza jaso zuen garaian. Espainian kokatuta, Adela Curtiren beste poema bat, Il pargoletto spento, erabiliz aldatu zuen lanaren letra, Isabel II.ari eskaintzeko. Obraren tonua erreginaren bokalitatera egokitzeko tonu bat jaitsi zuen. Bigarren aldiz egin ondoren, La hija del proscrito izena hartu zuen, oraingoan Juan Federico Muntadasen letrarekin.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
La beltá da Emilio Arrietak Isabel II.a erreginari eskainitako lan ugarietako bat. Gordetzen den lehen eskuizkribua kontuan hartuta, kanta honen lehen bertsioa Arrieta Milanen formakuntza jasotzen egon zen garaian osatu zen. Erreginari eskainitako konposizio askotan bezala, obraren tonua hobeto egokitzen da ahots larriagoetara gainerako kantetara baino. La Beltá obraren testua Carlo Goldoniren Il filosofo di campagna libretotik atera zen.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
Virginia Ferni arrakasta handiko soprano italiarrari eskainitako abestia da. 1877an konposatu eta Andrés Vidalek argitaratu zuen. 1969ko abenduaren 16tik, Arrietak Musika eta Deklamazio Eskola Nazionaleko zuzendari kargua hartzen du. Bere karguaren lehendabiziko urteetan arrakasta handia lortu zuen arren; batez ere, Marina opera gisa 1871n estreinatu zenean, 1875etik aurrera nabarmen jaitsi zen musika eszenikoko obren konpositore gisa zuen jarduera. Hala ere, Arrietak jarduera kultural handia izan zuen eta La niña abandonada bezalako konposizioak argitaratzen jarraitu zuen.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
1860 eta 1870 artean idatzitako kanta da. Antonio Fernández Grillok idatzitako testuarekin konposatu zen. Garai hau inflexio-puntu bat da Arrietak bere abestiak ulertzeko zuen moduan. Orain arte pianoa bigarren mailan zegoen ahotsaren laguntzaile gisa, baina 1860tik aurrera konposatutako abestietan pianoa nagusitzen da. Ahots-lerroarekiko independentzia hau, indartu egiten da piano-baliabide gehiago erabiliz.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
Erromantza hau Antonio Gazzolettiren testu baten gainean osatu zen 1844. urtearen inguruan. Musikagilearen lehen garai hau ezaugarritu zuen estilo belcantista du kantak. Gutxi ezagutzen zen Arrietaren musika ekoizpenari buruz, Gloria batetik eta Ildegonda operatik haratago. XIX. mendeko 90eko hamarkadaren amaieratik, eta hainbat funts katalogatzeari esker, Arrietaren lanen katalogoa osatzen duten hainbat kanta aurkitu dira formakuntza garai honetan. Inoiz argitaratu gabeko kanta horietakoa da La rimembranza.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Andrea Jiménez, soprano, eta Rinaldo Zhok, piano
Emilio Arrietak La sombra izeneko balada dramatikoa idatzi zuen 1873an. Azaroaren 18an azaldu zen bezala, pianorako eta ahotserako egindako lan hau El Arte-ren harpidedunei oparitu zitzaien. Antonio Arnaok (1828-1889) idatzi zuen testua, eta poesia, berriz, Sofía Vela bere emazteari eskainita zegoen. Antonio Peña y Goñi musika-kritikariaren arabera, balada "deklamazio deskribatzailea, ederra, kolore delikatuenekin ñabartua eta sentimenduz eta berezkotasunez betea" zen. Estiloari dagokionez, honako hau zehaztu zuen: "Arrietak Gounoden doktrina modernoetara aurrerapen-mugimendua hasten du balada honetan".
2020ko irailaren 14tik 18ra.
Andrea Jiménez
Iruñeko Pablo Sarasate Kontserbatorioan hasi zen musika ikasten, non biolin eta kantuan espezializatu zen. Bernako Unibertsitateak (Suitza) eta Nafarroako Gobernuak bekaduna izan zen. 2016. urtean, Bernako Unibertsitateko Swiss Opera Studio-ko kide izan zen, eta, aldi berean, Theater Orchester Biel Solothurn-en lan egin zuen 2017/18an denboraldian. Honen barne Tchaikovskyren Iolanta-n Brigitte, Valencienne Lehár-en Die lustige Witwe-n eta Donna Elvira eta Donna Anna-ren rolak Gazzaniga-ren Don Giovanni-n interpretatu zituen Suizako zenbait antzokietan, Vladislav Karklin edo Jérôme Pillement bezalako zuzendariekin batera. Bere rolen artean, honako hauek nabarmentzen dira: Fräulein Silberklang-rena Mozart-en Der Schauspieldirektor-ean, Paminarena Mozart-en Die Zauberflöte-ean, Serpinarena Pergolesiren La serva padrona-n edo Adina eta Giannettarena Donizettiren L’elisir d’amore-n.
Rinaldo Zhok
Triesten (Italia) jaio zen, eta 7 urte zituela hasi zen pianoa ikasten, ama bere irakasle izanda. Ikasketak Clara Lenuzzarekin jarraitu zituen Triesteko Giuseppe Tartini kontserbatorioan. Ikasketak Municheko l’Hochschule für Musik und Theater delakoan osatu zituen, Yaara Tal & Rinaldo Groethuysen bikote ospetsuaren gidaritzapean eta Cristina Santín-ekin batera piano-bikotearen espezializazioan. Bakarlari gisa, Essengo (Alemania) Folkwang Universität-ean jarraitu zuen bere formakuntzarekin, non Boris Bloch-en gidaritzapean bigarren Konzertdiplom -a lortu zuen. Sergio Perticaroliren eta Stefano Fiuzziren gidaritzapean Erromako Accademia Nazionale di Santa Cecilian ere ikasi zuen cum laude lortuz. Ikastaroetako prestakuntza Lazar Berman, Riccardo Zadra, Dario De Rosa, Mauro Minguzzi y Pier Narciso Masi bezalako maisuekin osatu zuen. Kontzertu ugari egin ditu Italian, Espainian, Portugalen, Austrian, Frantzian, Alemanian, Polonian, Eslovenian, Hungarian eta Norvegian, bai bakarlari gisa, bai ganbera-taldeetan eta orkestrarekin. Massimiliano Miani, Slovenian Philarmonic Orchestra taldeko lehen klarinete bakarlariarekin eta Ana María Valderrama biolinjotzailearekin ere aritu da. 2014az geroztik, Artur Pizarro piano-jole portugaldarrarekin batera duoa osatuko dute.
Lehiaketa askotan saritu dute (F. Mendelssohn International Competition for young pianists 2003 – lehen saria, Halina Czerny-Stefaρska in memoriam International Piano Competition Poznan 2008 – 4. saria, International Piano Competition Performance without limits Lodz 2013 – 1st Prize). Pianorako musika duen bi CD grabatu ditu non Mario Zafred eta Antonio Bibalo konpositore italiarren musika estreinatu dituen. 2013az geroztik, Odradek Records-eko artista da. Bertan, Giuseppe Verdiren musikari buruzko Franz Liszten parafrasi eta transkripzioen CD baten grabazioarekin debuta egin zuen.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
Angiolina Ortolaniren enkarguari esker osatu zen segidilla hau, eta 1857ko apirilean sopranoaren alde egindako kontzertu batean estreinatu zen. Testua José Selgasena da eta kanta urte horretan bertan argitaratu zuen Casimiro Martinek. Seguidilla hau Arrietak osatu zuen, Barbieriren gutun bat jaso ondoren. Hark kanta herrikoi honen izaera ez ezagutzearen aurka agertu zen. Los ojos de las niñas obran, Emilio Arrietak bere musikari izaera herrikoia emateko gaitasuna erakusten du, betiere egilearen formakuntza italiarraren eraginpean.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
Jatorriz tenore ahotserako pentsatua den kanta hau 1852ko maiatzean konposatu zen, Granada ekialdeko poemako José Zorrillaren Serenata morisca leloaren gainean. Arrietaren lehen lanetako bat da, argi eta garbi Espainiako herri-musikan inspiratuta, eta lehena espainierazko testu batean oinarrituta (beste batzuetan, italierazko testu baten gainean konposatutako abestien itzulpenak egin zituen). Arrietak zenbait aldaketa egin zituen testuan. Arrietak Serenata morisca osatu zuen Italiara egindako bidaia batetik itzultzean.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Sonia de Munck, soprano, eta Miguel Huertas, piano
Emilio Arrietaren formakuntza-garaiko beste abesti hau Adela Curtiren poesia batean oinarritua dago. Itsas kanta bat da, eta, barcarola gisa, lehen Arrietaren abestien estilo belcantista erakusten du. Zenbait aldaketa txiki egin eta gero, Arrietak Voga!-ren musika erabili zuen Juan Federico Muntadasen Sobre el lago poema idazteko. Alfontso XII.a eta Mercedes de Orleans errege-erreginen ezkontza zela eta, azken bertsio hau 1878an sartu zen Álbum de autógrafos musicales delakoan.
2021eko azaroaren 27a eta 28a.
Sonia de Munck
Madrilen jaioa, Madrilgo Goi Mailako Kantu Eskolan ikasi zuen Mª Dolores Travesedo eta Miguel Zanettirekin, Lola Rodríguez Aragón Karrera Bukaerako Saria lortuz. Jorge Rubio eta Daniel Muñozekin osatu zuen bere heziketa. Besteak beste, Victoria de los Ángeles, Dolora Zajick, Ana María Sánchez, Istvan Czerjan, Wolfram Rieger, Enza Ferrari, Janine Reiss eta Joceline Dienst maisu-eskoletan parte hartu izan du. Ciudad de Logroño eta Pedro Lavirgen lehiaketetan saritua izan zen.
Sonia de Munckek Espainiako antzoki nagusietan abestu du: Madrilgo Teatro Real, Madrilgo Teatro de la Zarzuela, Madrilgo Teatro del Canal, Madrilgo Auditorio Nazionala, Bartzelonako Gran Teatre del Liceu, Bartzelonako Teatre Lliure, Oviedoko Campoamor Antzokia, Iruñeko Baluarte Antzokia eta Iruñeko Gayarre Antzokia, besteak beste. Opera eta zarzuela errepertorio zabalaz gain, Emilio Arrietaren Marina rola barne, maiz lantzen du kontzertu-abestia, besteak beste, Miguel Zanettik, Fernando Turinak edo Aurelio Viribayk lagunduta.
José Ramón Encinar, Jesús López- Cobos, Miguel Roa, Miquel Ortega, Karel Mark Chichon, Cristobal Soler, Pablo Heras-Casado, Antonino Fogliani, Jorge Rubio, José Miguel Pérez Sierra, Lorenzo Ramos edo Santigo Serrate musikarien zuzendaritzapean lan egin du, eta Lluis Pasqual, Gustavo Tambascio, Emilio Sagi, Luis Olmos edo Ignacio García zuzendari eszenikoekin ere.
Boccheriniren La Clementina grabatu du Pablo Heras-Casadoren zuzendaritzapean.
Miguel Huertas
Tomelloson jaioa, pianoa ikasi zuen Seattlen Maki Botkinekin eta Madrilen Guillermo Gonzalezekin. Vienan piano-laguntzile, fortepiano eta klabean espezializatu zen, eta Parisen Noël Lee eta Jeff Cohen irakasleekin eta Henri Dutilleux konpositorearekin. Madrilgo Errege Antzokiarekin kolaboratzen du eta irakaslea da Nottinghameko Unibertsitatean. Teresa Berganza, Raúl Giménez, Ubaldo Gardini edo Paul Hamburguerren klaseetan piano-laguntzailea izan da.
Piotr Beczala, Carlos Álvarez, Joan Pons, Manuel Lanza, Aquiles Machado, Juan Antonio Sanabria, Isabel Rey, Elena Mosuc, Carmen Solis, Nancy Fabiola Herrera, Ana Ibarra, Ruth Iniesta edo Diana Damrau izan ditu lagun errezitaldietan. Qatarko Antzoki Nazionalean, Madrilgo Teatro Realen, Kanaleko Antzokietan, Bilboko Arriaga Antzokian, Zarzuelako Antzokian, Espainiako Musika Auditorio Nazionalean, Royal Opera Muscat-en (Oman), Mexikoko Arte Ederretako Antzokian, Vienako H. Universität-en eta hainbat jaialditan aritu da, hala nola MESSen (Sarajevo), Fexen (Granada), Donostiako Musika Hamabostaldian, Trecastriko Uda (Sizilia), Almagroko Antzerki Klasikoa, Meridako Antzerki Klasikoaren Nazioarteko Jaialdia edo Cuencako Musika Erlijiosoaren Astea. Pianista-aktore gisa, Ignacio García, Joan Anton Rechi, Enrique Viana, Juan Carlos Corazza eta Helena Pimenta eszena-zuzendariekin lan egin du.
Radio France, Radio Clásica eta Deutsche Grammophonentzat grabatu du. Prado Museoaren webgunean Miguel Huertasek jatorrizko instrumentuekin intrepretaturiko hainbat grabazio entzun daitezke.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Interpretea(k): Andrea Jiménez, soprano, eta Rinaldo Zhok, piano
Emilio Arrieta XIX. mendeko musikari espainiar garrantzitsuenetako bat izan zen. Hasieran, bere karrera Espainiako Koroari lotuta egon zen. Geroago, Gaztambide, Eslava eta Barbierirekin batera, Espainiako opera nazionalaren sorrera sustatzeko hainbat ekimen bultzatu zituen. 1884ko abenduaren 25ean lurrikara batek Granada probintzia suntsitu zuen. Horren ondorioz, 800 bat hildako eta 1.500 zauritu inguru izan ziren. 1885eko urtarrilaren 25ean, Madrilgo Errege Musika Kontserbatorioko zuzendaria zela, Andaluziako lurrikaren biktimen aldeko kontzertua egin zen zentroko auditorio berrian. Arrietak, atzerriko egileen beste lan batzuen artean, ¡Pobre Granada! estreinatu zuen José Estremeraren testuarekin.
2020ko irailaren 14tik 18ra.
Andrea Jiménez
Iruñeko Pablo Sarasate Kontserbatorioan hasi zen musika ikasten, non biolin eta kantuan espezializatu zen. Bernako Unibertsitateak (Suitza) eta Nafarroako Gobernuak bekaduna izan zen. 2016. urtean, Bernako Unibertsitateko Swiss Opera Studio-ko kide izan zen, eta, aldi berean, Theater Orchester Biel Solothurn-en lan egin zuen 2017/18an denboraldian. Honen barne Tchaikovskyren Iolanta-n Brigitte, Valencienne Lehár-en Die lustige Witwe-n eta Donna Elvira eta Donna Anna-ren rolak Gazzaniga-ren Don Giovanni-n interpretatu zituen Suizako zenbait antzokietan, Vladislav Karklin edo Jérôme Pillement bezalako zuzendariekin batera. Bere rolen artean, honako hauek nabarmentzen dira: Fräulein Silberklang-rena Mozart-en Der Schauspieldirektor-ean, Paminarena Mozart-en Die Zauberflöte-ean, Serpinarena Pergolesiren La serva padrona-n edo Adina eta Giannettarena Donizettiren L’elisir d’amore-n.
Rinaldo Zhok
Triesten (Italia) jaio zen, eta 7 urte zituela hasi zen pianoa ikasten, ama bere irakasle izanda. Ikasketak Clara Lenuzzarekin jarraitu zituen Triesteko Giuseppe Tartini kontserbatorioan. Ikasketak Municheko l’Hochschule für Musik und Theater delakoan osatu zituen, Yaara Tal & Rinaldo Groethuysen bikote ospetsuaren gidaritzapean eta Cristina Santín-ekin batera piano-bikotearen espezializazioan. Bakarlari gisa, Essengo (Alemania) Folkwang Universität-ean jarraitu zuen bere formakuntzarekin, non Boris Bloch-en gidaritzapean bigarren Konzertdiplom -a lortu zuen. Sergio Perticaroliren eta Stefano Fiuzziren gidaritzapean Erromako Accademia Nazionale di Santa Cecilian ere ikasi zuen cum laude lortuz. Ikastaroetako prestakuntza Lazar Berman, Riccardo Zadra, Dario De Rosa, Mauro Minguzzi y Pier Narciso Masi bezalako maisuekin osatu zuen. Kontzertu ugari egin ditu Italian, Espainian, Portugalen, Austrian, Frantzian, Alemanian, Polonian, Eslovenian, Hungarian eta Norvegian, bai bakarlari gisa, bai ganbera-taldeetan eta orkestrarekin. Massimiliano Miani, Slovenian Philarmonic Orchestra taldeko lehen klarinete bakarlariarekin eta Ana María Valderrama biolinjotzailearekin ere aritu da. 2014az geroztik, Artur Pizarro piano-jole portugaldarrarekin batera duoa osatuko dute.
Lehiaketa askotan saritu dute (F. Mendelssohn International Competition for young pianists 2003 – lehen saria, Halina Czerny-Stefaρska in memoriam International Piano Competition Poznan 2008 – 4. saria, International Piano Competition Performance without limits Lodz 2013 – 1st Prize). Pianorako musika duen bi CD grabatu ditu non Mario Zafred eta Antonio Bibalo konpositore italiarren musika estreinatu dituen. 2013az geroztik, Odradek Records-eko artista da. Bertan, Giuseppe Verdiren musikari buruzko Franz Liszten parafrasi eta transkripzioen CD baten grabazioarekin debuta egin zuen.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri