es | eu | en | fr

Catalán Sánchez, Teresa

Catalán Sánchez, Teresa

ERREFERENTZIA KODEA

ES/NA/AGN/F483

IZENBURUA

Teresa Catalán

MUTURREKO DATAK

XVIII. mendea (gutxi gora behera)-2018

DESKRIBAPEN MAILA

Funtsa

BOLUMENA

3 kutxa

6 karpeta

EKOIZLEA

Teresa Catalán Sánchez

AIPAMEN BIOGRAFIKOA

Iruñean jaio zen 1951ko apirilaren 12an. Bere sorterriko Pablo Sarasate kontserbatorioan pianoa eta konposizioa ikasi zituen Pilar Bayona, Fernando Remacha, Juan Eraso, Luís Morondo eta Luis Tabernarekin. Aurrerago, bere maisutzat dituenekin hainbat gaitan sakonduko du: soziologia eta estetika gaietan Ramón Barcerekin, konposizioan konposizio garaikideko teknikei buruzko ikastaroetan Agustín González Acilu-rekin, eta Franco Donatoni-rekin Seinako Chigiana musika akademian. T. Marco, L. Nono, Sammuel Adler, Yihzak Sadai, George Benjamin, Leo Brower, Guy Reibel eta abarren eskola magistraletan eta ikastaroetan parte hartu zuen. Halaber, Estetika eta Sormen Musikalaren Masterra egin zuen Valentziako Unibertsitatean. Valentziako Unibertsitatean Artearen Filosofian doktoretza egin zuen.

Irakaskuntzaren arloan, Tarazonako kontserbatorioko zuzendaria izan zen, Konposizioko eta Instrumentazioko katedraduna izan zen Madrilgo Musikako Goi Mailako Errege Kontserbatorioan, Instrumentaziokoa eta Forma Musikaletakoa eta zuzendariordea Zaragozako Goi Mailako Kontserbatorioan eta Balear Uharteetako Goi Mailako Kontserbatorioko irakasle gonbidatu eta elkartua. Ikastaroak eta konferentziak eman ditu jaialdi, erakunde, unibertsitate eta kontserbatorioetan eta, haien artean, bereziki nabarmentzekoa da Moskuko Tchaikovski kontserbatorioak gonbidatuta emandakoa, baita Europako beste hiri batzuetan, Heidelberg eta Algheron kasu, emandakoak ere.

[+]  Gehiago irakurri

HISTORIA ARTXIBISTIKOA

Teresa Catalán-en dohaintza bi fasetan eginen da. Lehendabizikoan, Nafarroako Artxiboan funtsa ireki izanaren kariaz, emaileak egindako ekoizpenaren lagin adierazgarria bildu da, eta bigarren fasea Catalán-en sorkuntza-jarduera bukatu ondoren eginen da, tarteko dohaintzak egiteko aukera emanez.

EDUKIA

Funtsak bere jardun profesionalarekin lotutako dokumentazioa jasotzen du, besteak beste, prentsa, gutunak eta Irakasle Berezi (Katedra) izateko oposaketen memoria. Halaber, Veruelako Jaialdietako dokumentazioa jasotzen du (1994-2000), baita emailearen musikarekin lotutako bestelako dokumentu batzuk ere, haien artean, Sonatinas obraren partitura (XVIII. mende ingurukoa).

SARBIDE-BALDINTZAK ETA ERREPRODUKZIOA

Dokumentazioa modu presentzialean eskuragarria da publikoarentzat Nafarroako Errege Artxibo Nagusian.

Bere kontsulta eta erreprodukzioa 373/2013 Ebazpena, abenduaren 9koa, Vianako Printzea Erakundea-Kulturako zuzendari nagusiak emandakoari lotuta dago non onartzen dituen Nafarroako Errege Artxibo Nagusia dokumentuak eskuratu, kontsultatu eta erreproduzitzeko barne-arauak.        

Jabari publikokoak ez diren lanen erreprodukzioa posible izango da soilik eskatzailearen erabilera pribatua egiteko eta ikerketarako egiten denean, Errege Lege Dekretuan xedatutakoarekin bat 1/1996 Legegintzako Errege Dekretua, apirilaren 12koa, Jabetza Intelektualari buruzko Legearen Testu Bategina onesten duena, arlo horretan indarra duten lege-xedapenak erregularizatu, argitu eta bateratzeko.

[+]  Gehiago irakurri

Gainera, funtsa osatzen duten dokumentuen berezitasuna kontuan hartuta, kontsulta eta erreprodukzioa maiatzaren 5eko 1/1982 Lege Organikoa, Ohorerako, Norberaren eta Familiaren Intimitaterako, eta Norberaren Irudirako Eskubidearen Babes Zibilaren legean oinarrituko dira.

[+]  Gehiago irakurri

DESKRIBAPEN TRESNAK

Inbentarioa

ERLAZIONATUTAKO DESKRIBAPEN UNITATEAK

Pablo Sarasate Kontserbatorioa

Iruñeako Taldea Musikagileak / Grupo de Compositores de Pamplona

Iruñeko Ganbara Abesbatza

Iruñeko Orfeoia

Koldo Pastor Arriazu

DOCUMENTAZIO OSAGARRIA

Elkarrizketa

BESTE ARTXIBOETAKO DOKUMENTAZIO OSAGARRIA

Musikaren eta Dantzaren Dokumentazio Zentroa

ARGITALPEN NOTAK

Monografiak

  • Catalán, Teresa. Música no tonal. Las propuestas de J. Falk y E. Krenek. Valencia: Universidad de Valencia, 2012. (Estética & Crítica; nº 31).
  • Catalán, Teresa. Sistemas compositivos temperados en el siglo XX. [Valencia]: Institució Alfons el Magnànium, 2012. (Compendium musicae; nº 3).

Doktoretza tesia

  • Catalán, Teresa. El compositor Ramón Barce en la música española del siglo XX. Análisis y edición comentada de sus escritos técnicos, estéticos y sociológicos esenciales. Valencia: Universitat de València, 2005.

Txostenak

  • “Organización y distribución territorial de las titulaciones superiores de conservatorio”. En: Congreso de Estudios Vascos (15. 2001. San Sebastián). Euskal zientzia eta kultura, eta sare telematikoak. Vol. II: Literatura y artes escénicas. San Sebastián: Sociedad de Estudios Vascos, Eusko Ikaskuntza, 2002, p. 719-724.

Artikulu argitalpen kolektiboetan

  • “Grande y menuda: Pilar Bayona in honorem”. En: Pilar Bayona: 30 miradas. Zaragoza: Libros del innombrable, 2009.
  • “Música somos todos”. En: 15 Compositoras Españolas de Hoy. Valencia: Piles, 2012. (Análisis de la Música Contemporánea).
  • “Música y cultura”. En: Conciertos en el aula. Zaragoza: Dirección Provincial de  Zaragoza, 1993.
  • “Música: tiempo y memoria”. En: Investigar en los dominios de la música. Valencia: Real Academia de Bellas Artes de San Carlos, 2011. (Investigació & documents; nº 14).

Aldizkarietako artikuluak

  • “El maestro Agustín González Acilu”. En: Diario de Navarra (Noviembre, 1998).
  • “El maestro como necesidad y como paradigma”. En: Cuadernos de Veruela: Anuario de Creación Musical, nº 3 (1999) p. 27-34.
  • “El maestro como necesidad y como paradigma”. En: Miscelánea Comillas, nº 58 (2000).
  • “El sistema como necesidad en la creación musical”. En: Nassarre: Revista Aragonesa de Musicología, vol. 19 (2003) p. 129-141.
  • “Ética y estética musical: una mirada a través de Ramón Barce”. En: Papeles del Festival de Música Española de Cádiz, nº 4 (2009) p. 231-245.
  • “Jóvenes y concursos”. En: Ecos Rotarios, nº 15 (Primavera 2000).
  • “La maternidad transferida al arte”. En: Papeles del Festival de Música Española de Cádiz, nº 2 (2006) p. 247-256.
  • “La música y los niños. Los niños y la música”. En: In-fan-cia, nº 48 (Marzo-Abril 1998).
  • “La música y su huella”. En: Tk (Asociación Navarra de Bibliotecarios), nº 25 (2013) p. 161-172.
  • “Las mujeres en la música española”. En: Humboldt, nº 118 (1996).
  • “Música somos todos”. En: Musiker: Cuadernos de Música, nº 18 (2011) p. 337-348.
  • “Presente imperfecto y futuro condicional de los conservatorios: una visión desde el compromiso”. En: MAR: Música de Andalucía en la Red [Revista electrónica], nº 4 (2013). Dirección de Internet: http://mar.ugr.es/pages/proyectomar.
  • “Problemas en la transmisión de la composición musical”. En: Música y Educación: Revista Trimestral de Pedagogía Musical, vol. 19, nº 68 (2006) p. 21-32.
  • “Ramón Barce y su aportación: el músico pensador”. En: Espacio Sonoro: Revista Trimestral de Música Contemporánea [Revista electrónica], nº 18 (Enero 2009). Dirección de Internet: http://espaciosonoro.tallersonoro.com/.
  • “Teresa Catalán: de la vida y otras músicas”. En: Revista Internacional de los Estudios Vascos = Eusko ikaskuntzen Nazioarteko Aldizkaria, vol. 56, nº 2 (2011) p. 486-518.

Dohaintzaren albistea

DESKRIPTOREAK

Konpositore, Emakumeak musikan, Pedagogia musikala.