ERREFERENTZIA KODEA
ES/NA/AGN/F541
IZENBURUA
El Lebrel Blanco
MUTURREKO DATAK
1971-1994
DESKRIBAPEN MAILA
Funts taldea
BOLUMENA
9 kutxa
31 Ikus-entzunezko eta soinuzko dokumentuak
11 liburu
3 karpeta
EKOIZLEAK
Manolo Almagro
José María Asín
Jesús Elso Mosquera
Sagrario y Camino Sáiz
AIPAMEN BIOGRAFIKOA
1971n El Lebrel Blanco jaio zen, Amadis bezalako taldeetako jendea bilduz. Hasiera batean haurrentzako antzerkian aritu zen, eta bere lehen lanak El violín encantado del padre Carmelo, eta Francis Bartolozziren ipuin moldaketa batzuk izan ziren. Iruñeako Udal Aurrezki Kutxak diruz laguntzen zuen, eta bere emanaldiak igande goizetan izaten ziren Gayarre Antzokian. Heldutasun ikur bezala, 1973an Yerma interpretatu zuten, eta Teixidorren El retablo del flautista eta Jaime de Salomen Nueve brindis por un rey, eta Lucas Fernandezen Auto de la Pasión filmekin jarraitzen dute. 1976an El País egunkariak Estatuko muntaia global onenaren saria jaso zuen Parisko Théâtre du Soleil taldearen 1789 obragatik, Valentín Redínek egokitua.
1976an taldeak arrakasta-etapa bat hasi zuen, une horretan iritzi publikoa zatitzen duten gaiak planteatzen dituen antzerki sozialago batekin. Goraldi garaia da, non Carlismo y música celestial edo Navarra sola o con leche bezalako obrak irudikatzen diren, hurrenez hurren karlismoaren historiaren berrinterpretazio bat planteatzen dutenak, eta Nafarroa Euskal Autonomia Erkidegoan integratzearen arazoa. Bi obrak Patxi Larraintzarrek idatziak ziren, eta Nafarroan eta Iruñean antzezpen ugari egiten dituzte.
1976an Sitgeseko Jaialdiko finalista izan zen, Carlismo y música celestial, 1979an Patxi Larrazarren Utrimque roditur lanarekin irabazi zuten jaialdia. Ondoren, Duguna bezalako lanak jarraitu zituzten 1982an, Salomé 1984an, eta guztira berrogei bat muntaia. Besteak beste, Euzkadi Saria 1979an, Pablo Iglesias Saria 1979an, Salamancako Unibertsitatea Saria eta Alacanteko Lehiaketa Saria. 1976an Valentin Redinek Estatuko zuzendari onenaren saria lortu zuen, El País egunkariak 1789 obragatik emandakoa.
1978an sortu zen El Lebrel Blancoren barruan, Nafarroan Antzoki Egonkor bat sortzeko ekimena, hiru multzo nagusitan banatutako egitura izango zuena: antzerki Eskola, El lebrel Blanco antzerki taldea eta inoiz egin ez zen ikusleen elkarte proiektatu bat. Hala ere, Eskola 1979ko apirilean hasi zen martxan, Carlos Creus irakasle zela, eta irailean gehitu zitzaion Paca Ojea.
1980an, barne desadostasunak direla medio, egitura hautsi egin zen eta bitan banatu zen. El Lebrel Blanco antzerki taldeak bide independentea jarraitzen du eta Antzerki Eskola antzerki talde bihurtzen da eta Aldundiaren diru laguntza batekin hasten du bere ibilbidea.
TEN-ak hainbat zuzendariren laguntza izan zuen, hala nola Paca Ojea, Juan Pastor, Miguel Narros eta Maria Jose Ballo, bai Antzerki Eskolan eta baita euren muntaien zuzendaritzan ere.
El Lebrel Blancoren Antzerki Saria
1976an El Lebrel Blanco antzerki taldeak bere izena zeraman Antzerki Sariaren deialdia egin zuen lehen aldiz. Sari hori obra argitaragabeei eta antzeztu gabekoei eskainita zegoen. Lehen edizioko epaimahaia Antonio Buero Vallejok, Adolfo Marsillachek, Enrique Llovetek, Eduardo Harok eta Ricardo Salvatek osatzen zuten. Berrehun mila pezetarekin saritu zuten Jorge Díaz Ceremonia ortopédica-ren lana. Bigarren deialdian Patxi Larrazarren satira saritu zuten, Ensayo General (para la conquista del cotarro), baina ez zen estreinatzera iritsi. Hirugarren deialdian, Domingo Mirasen Las Brujas de Barahona lanak jaso zuen saria, 1980an.
Gran Enciclopedia de Navarra, “Teatro” (Kontsultatua:2020/03/31)
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
HISTORIA ARTXIBISTIKOA
El Lebrel Blanco, Jesus Elso, Manolo Almagro, José María Asín, Sagrario eta Camino Saizen dohaintzekin osatutako funts-taldea da. Dohaintza 2019. urtean zehar egin da.
EDUKIA
El Lebrel Blanco antzerki taldeari eta Nafarroako Antzoki Egonkorrari buruzko dokumentazioa du funtsak. Kudeaketako dokumentazioa dago, libretoak, esku-programak, ikus-entzunezko eta soinuzko dokumentuak, prentsa eta kartelak.
SARBIDE-BALDINTZAK ETA ERREPRODUKZIOA
Dokumentazioa modu presentzialean eskuragarria da publikoarentzat Nafarroako Errege Artxibo Nagusian.
Bere kontsulta eta erreprodukzioa 373/2013 Ebazpena, abenduaren 9koa, Vianako Printzea Erakundea-Kulturako zuzendari nagusiak emandakoari lotuta dago non onartzen dituen Nafarroako Errege Artxibo Nagusia dokumentuak eskuratu, kontsultatu eta erreproduzitzeko barne-arauak.
Jabari publikokoak ez diren lanen erreprodukzioa posible izango da soilik eskatzailearen erabilera pribatua egiteko eta ikerketarako egiten denean, Errege Lege Dekretuan xedatutakoarekin bat 1/1996 Legegintzako Errege Dekretua, apirilaren 12koa, Jabetza Intelektualari buruzko Legearen Testu Bategina onesten duena, arlo horretan indarra duten lege-xedapenak erregularizatu, argitu eta bateratzeko.
10. artikulua. Jatorrizko obra eta izenburuak.
1. Jabetza intelektualaren objektu dira: jatorrizko sortze-lan literario, artistiko edo zientifiko guztiak, gaur egun diren edo etorkizunean asmatzen diren edozein bitarteko edo euskarri ukigarri zein ukiezinez adieraziak. Besteak beste:
- Liburuak, liburuxkak, inprimakiak, gutun-bildumak, idazkiak, diskurtso eta alokuzioak, hitzaldiak, auzitegitxostenak, katedra-azalpenak eta izaera bereko beste zeinahi obra.
- Musika-konposizioak, letradunak nahiz letragabeak.
- Obra dramatikoak eta dramatikomusikalak, koreografiak, pantomimak eta, oro har, antzerkiobrak.
- Obra zinematografikoak eta ikusentzunezko beste zeinahi obra.
- Eskulturak, margolanak, marrazkiak, irarlanak, litografiak; istorio grafikoak, haurren zein helduen komikiak, eta haien probasaio edo zirriborroak eta gainerako obra plastikoak, aplikatuak izan zein ez.
- Arkitektura- eta ingeniaritza-obren proiektuak, planoak, maketak eta diseinuak.
- Topografiari, geografiari eta, oro har, zientziari buruzko grafikoak, mapak eta diseinuak.
- Obra fotografikoak eta fotografiaren antzeko prozeduraz adierazitakoak.
- Ordenagailu-programak.
2. Obraren izenburua, jatorrizkoa denean, obraren parte gisa babesturik geratuko da.
37. artikulua. Establezimendu jakin batzuetan terminal espezializatuen bidez obrak erreproduzitzea, mailegatzea eta kontsultatzea.
1. Egile-eskubideen titularrek ezingo diote eragozpenik jarri obrak erreproduzitzeari, titulartasun publikoa duten edo izaera kultural nahiz zientifikoko erakundeetan integraturik dauden museo, liburutegi, fonoteka, filmoteka, hemeroteka edo artxibategiek egiten dituztenean erreprodukzioak, irabazi asmorik gabe eta ikerketa edo kontserbazioa beste helbururik gabe.
2. Era berean, titulartasun publikokoak, edo irabazi asmorik gabeko interes orokorreko kultura-, zientzia- edo hezkuntzaerakundeenak edo Espainiako hezkuntzasisteman integraturiko hezkuntzainstituzioenak diren museo, artxibategi, liburutegi, hemeroteka, fonoteka edo filmotekek ez dute beharko eskubideen titularren baimenik egiten dituzten maileguengatik.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Gainera, funtsa osatzen duten dokumentuen berezitasuna kontuan hartuta, kontsulta eta erreprodukzioa maiatzaren 5eko 1/1982 Lege Organikoa, Ohorerako, Norberaren eta Familiaren Intimitaterako, eta Norberaren Irudirako Eskubidearen Babes Zibilaren legean oinarrituko dira.
Laugarren artikulua.
Bat. Hildakoaren ohore, intimitate edo irudiaren gaineko babes zibilaren akzioak egikarituko ditu hildakoak berak horretarako bere testamentuan izendatu duenak. Pertsona juridikoa ere izenda daiteke.
Bi. Izendapenik ez badago edo izendatutako pertsona hil bada, babesa eskatzeko legitimazioa izango dute ukitutako pertsonaren ezkontideak, ondorengoek, aurrekoek eta neba-arrebek, baldin eta bizirik badaude, ukitutako pertsona hiltzean.
Hiru. Horiek guztiak ez badaude, Fiskaltzak egikarituko ditu babes-akzioak. Fiskaltzak jardun ahal izango du ofizioz edo pertsona interesdunak hala eskatuta, baldin eta laurogei urte baino gehiago igaro ez badira, ukitua hil zenetik. Epe bera hartuko da kontuan, testamentuan izendatutako pertsona juridikoari dagokionean akzioak egikaritzea.
Lau. Delituaren biktimen eskubideetan bidegabeko esku-sartzerik gertatzen bada, zazpigarren artikuluko zortzigarren atalean aipatzen den moduan, egindako delituarengatik laidotua edo kaltetua gertatzen dena babes-akzioak baliatzeko legitimatua egonen da, kontuan hartu gabe aurreko prozesu penalean akzio penala edo zibila erabili ote duen. Fiskaltza ere legitimatua egonen da edozein kasutan. Heriotza gertatzen bada, aurreko ataletan xedatutakoari jarraituko zaio. (…)
Zazpigarren artikulua.
Lege honen bigarren artikuluko babes-esparruan, bidegabeko esku-sartzeak izango dira:
(…)
Hiru. Pertsona edo familiaren bizitza intimoari buruzko egitateak zabaltzea, egitate horiek eragina dutela pertsona edo familia horren entzute eta izen onean, bai eta gutunen, oroitzapenen edo izaera intimoko beste idazki pertsonal batzuen berri ematea nahiz horiek argitaratzea ere.
Lau. Pertsona edo familiaren datu pribatuak ezagutaraztea, baldin eta datu horiek ezagutu badira datuon berri ematen duen subjektuaren lanbide-jarduera edo jarduera ofiziala dela eta. (…)
Zazpi. Egitateak egoztea edo iritziak agertzea, beste pertsona baten duintasuna edozein modutan urratzen duten ekintza edo adierazpenen bidez, pertsona horren ospeari kalte eginez edo beraren estimuaren aurka eginez. (…)
Zortzigarren artikulua.
Bat. Orokorrean, ez da bidegabeko esku-sartze gisa hartuko agintari eskudunak legearen arabera baimendu edo erabakitako jarduna. Gauza bera gertatuko da, interes historiko, zientifiko edo kultural garrantzitsua nagusitzen denean.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
DESKRIBAPEN TRESNAK
Inbentarioa
ERLAZIONATUTAKO DESKRIBAPEN UNITATEAK
Luis Miguel Alonso Nájera
Ignacio Aranguren Gallués
Jesús Elso Mosquera
Nafarroako Antzerki Eskola
José Láinez Díez eta Concha Martínez Nicolás
Iruñeko Orfeoia
DOKUMENTAZIO OSAGARRIA BESTE ARTXIBOTAN
Gayarre Antzokiaren liburutegia.
ARGITALPEN NOTA
Dohaintzaren albistea
DESKRIBATZAILEAK
Antzerkia, XX. mendea, Antzerki Erakundea.