ERREFERENTZIA KODEA
ES/NA/AGN/F
IZENBURUA
Almudena Lobón
MUTURREKO DATAK
1968-2018
DESKRIBAPEN MAILA
Funtsa
BOLUMENA
2 kutxa
9 karpeta
37 DVD
EKOIZLEA
Almudena González Lobón
AIPAMEN BIOGRAFIKOA
Almudena Lobón nahiz eta Ponferradan jaio, berehala familiarekin Zaragozara bizitzera joan zen non dantza formakuntzarekin hasi zen. Dantza Klasikoan tituluduna da Madrilgo Dantza Errege Kontserbatorioan. Zaragozako Ganbera Balletaren eta Ballet Liriko Nazionaleko balletaren kide izan da (gaur egun Dantza Konpainia Nazionala). María de Ávila maisuaren ikaslea izan zen, zeinarekin dantza klasiko akademikoaren teknika oso fina ikasi zuen. Prestakuntza hori batetik, Errusiako estiloko kodeen asimilazioaren bitartez aberastu zen, Kírov konpainiaren egonaldiarekin batera, eta bestetik, Ipar Ameriketako ñabardura tipikoaez, David Howard maisuaren irakaspenen fruituekin. Beranduago, Dantza Garaikidea eta Modern Jazz uztartuko ditu non Horton, Limón, Graham, Ailey edo Mattox estiloak ezagutuko dituen.
1982an, dantzarien prestakuntzan aritzea erabaki zuen. Gauzak horrela, Iruñean, Almudena Lobón Dantza Eskola Profesionala sortu zuen. Bere lan pedagogikoa ikasleek estatu eta nazioarteko lehiaketetan lortutako sarien bidez aintzatetsi dute Laussan-eko Gran Prix, Montepríncipe Sari Handia, Zaragoza hiriko Nazioarteko Dantza Lehiaketa edo Torrelavega-ko Dantza Nazionaleko Lehiaketa, besteak beste. Klase magistralak ematera ere gonbidatu dute; adibidez, Madrilgo Dantza Errege Kontserbatorioan.
Bere jardueran zehar, Almudena Lobón-ek errepertorio klasikoko hainbat ballet jarri ditu eszenan bere bertsio osoan: Coppelia, La Bayadére, El Lago de los Cisnes, Giselle, La bella durmiente del bosque, Cinderella, Don Quijote eta La Sylphide.
Bere lan koreografikoen artean hurrengoak irteten dira: Urte Berriko kontzertuetarako piezak Iruñeko Gayarre antzokian, Baluarten Zarzuela eta opera muntaiekin (Rigoletto, El asombro de Damasco, Los Pescadores de Perlas, etab.) eta Donostiako Musika Hamabostaldiko kontzertu pedagogikoak (OPUS III Percussion Ensamble, kursaal-ean).
Prestakuntza akademikoaren osagarri gisa, Almudenak Almudena Lobón-eko gazte ballet-a sortu zuen 1999. urtean, ikasleentzako "praktiketako laborategia" delakoan. 2004an, konpainia profesionalizatu egin zen ALDANZA, Almudena Lobón Cía. de Danza sortuz. ALDANZA dantza klasiko, neoklasiko eta garaikidearen artean mugitzen da.
2013an Impossible Dance proiektuan parte hartzeko deitu zuten, hain zuzen ere, National Dance Company taldeko dantzari ohiak biltzen zituen prestakuntzan.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
HISTORIA ARTXIBISTIKOA
Jarduera osoko nortasuna denez, dohaintza faseetan egituratzen da. Lehen zatia 2019ko urtarrilean sartu zen Nafarroako Artxiboan.
EDUKIA
Funtsa Almudena Lobón-en ibilbidearen inguruko dokumentazioaz osatua dago, hau da, bere hasieratik dantzan garapen profesionalera arte. Bere Dantza Eskolako jardueren esku-programak eta grabaketen bidez sortutako jarduera pedagogoaren inguruko dokumentazioa nabarmentzen da .
ANTOLAKETA
1. Dokumentazio pertsonala / Formakuntza
- Curriculum
- Esku-programak
- Egunkari zatiak
2. Ibilbide profesionala
- 1982. urtea baino lehenagoko ibilbide profesionala.
- Almudena Lobón, Dantza Profesionaleko Eskola
- Esku-programak
- Afixak
- DVD
- Almudena Lobón Dantza Konpainia
- Almudena Lobón Ballet Gaztea
- Aldanza
3. Dantza teknika
4. Argazkiak.
5. Prentsa.
6. Bestelako dokumentazioa
SARBIDE-BALDINTZAK ETA ERREPRODUKZIOA
Dokumentazioa modu presentzialean eskuragarria da publikoarentzat Nafarroako Errege Artxibo Nagusian.
Bere kontsulta eta erreprodukzioa 373/2013 Ebazpena, abenduaren 9koa, Vianako Printzea Erakundea-Kulturako zuzendari nagusiak emandakoari lotuta dago non onartzen dituen Nafarroako Errege Artxibo Nagusia dokumentuak eskuratu, kontsultatu eta erreproduzitzeko barne-arauak.
Jabari publikokoak ez diren lanen erreprodukzioa posible izango da soilik eskatzailearen erabilera pribatua egiteko eta ikerketarako egiten denean, Errege Lege Dekretuan xedatutakoarekin bat 1/1996 Legegintzako Errege Dekretua, apirilaren 12koa, Jabetza Intelektualari buruzko Legearen Testu Bategina onesten duena, arlo horretan indarra duten lege-xedapenak erregularizatu, argitu eta bateratzeko.
10. artikulua. Jatorrizko obra eta izenburuak.
1. Jabetza intelektualaren objektu dira: jatorrizko sortze-lan literario, artistiko edo zientifiko guztiak, gaur egun diren edo etorkizunean asmatzen diren edozein bitarteko edo euskarri ukigarri zein ukiezinez adieraziak. Besteak beste:
- Liburuak, liburuxkak, inprimakiak, gutun-bildumak, idazkiak, diskurtso eta alokuzioak, hitzaldiak, auzitegitxostenak, katedra-azalpenak eta izaera bereko beste zeinahi obra.
- Musika-konposizioak, letradunak nahiz letragabeak.
- Obra dramatikoak eta dramatikomusikalak, koreografiak, pantomimak eta, oro har, antzerkiobrak.
- Obra zinematografikoak eta ikusentzunezko beste zeinahi obra.
- Eskulturak, margolanak, marrazkiak, irarlanak, litografiak; istorio grafikoak, haurren zein helduen komikiak, eta haien probasaio edo zirriborroak eta gainerako obra plastikoak, aplikatuak izan zein ez.
- Arkitektura- eta ingeniaritza-obren proiektuak, planoak, maketak eta diseinuak.
- Topografiari, geografiari eta, oro har, zientziari buruzko grafikoak, mapak eta diseinuak.
- Obra fotografikoak eta fotografiaren antzeko prozeduraz adierazitakoak.
- Ordenagailu-programak.
2. Obraren izenburua, jatorrizkoa denean, obraren parte gisa babesturik geratuko da.
37. artikulua. Establezimendu jakin batzuetan terminal espezializatuen bidez obrak erreproduzitzea, mailegatzea eta kontsultatzea.
1. Egile-eskubideen titularrek ezingo diote eragozpenik jarri obrak erreproduzitzeari, titulartasun publikoa duten edo izaera kultural nahiz zientifikoko erakundeetan integraturik dauden museo, liburutegi, fonoteka, filmoteka, hemeroteka edo artxibategiek egiten dituztenean erreprodukzioak, irabazi asmorik gabe eta ikerketa edo kontserbazioa beste helbururik gabe.
2. Era berean, titulartasun publikokoak, edo irabazi asmorik gabeko interes orokorreko kultura-, zientzia- edo hezkuntzaerakundeenak edo Espainiako hezkuntzasisteman integraturiko hezkuntzainstituzioenak diren museo, artxibategi, liburutegi, hemeroteka, fonoteka edo filmotekek ez dute beharko eskubideen titularren baimenik egiten dituzten maileguengatik.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Gainera, funtsa osatzen duten dokumentuen berezitasuna kontuan hartuta, kontsulta eta erreprodukzioa maiatzaren 5eko 1/1982 Lege Organikoa, Ohorerako, Norberaren eta Familiaren Intimitaterako, eta Norberaren Irudirako Eskubidearen Babes Zibilaren legean oinarrituko dira.
Laugarren artikulua.
Bat. Hildakoaren ohore, intimitate edo irudiaren gaineko babes zibilaren akzioak egikarituko ditu hildakoak berak horretarako bere testamentuan izendatu duenak. Pertsona juridikoa ere izenda daiteke.
Bi. Izendapenik ez badago edo izendatutako pertsona hil bada, babesa eskatzeko legitimazioa izango dute ukitutako pertsonaren ezkontideak, ondorengoek, aurrekoek eta neba-arrebek, baldin eta bizirik badaude, ukitutako pertsona hiltzean.
Hiru. Horiek guztiak ez badaude, Fiskaltzak egikarituko ditu babes-akzioak. Fiskaltzak jardun ahal izango du ofizioz edo pertsona interesdunak hala eskatuta, baldin eta laurogei urte baino gehiago igaro ez badira, ukitua hil zenetik. Epe bera hartuko da kontuan, testamentuan izendatutako pertsona juridikoari dagokionean akzioak egikaritzea.
Lau. Delituaren biktimen eskubideetan bidegabeko esku-sartzerik gertatzen bada, zazpigarren artikuluko zortzigarren atalean aipatzen den moduan, egindako delituarengatik laidotua edo kaltetua gertatzen dena babes-akzioak baliatzeko legitimatua egonen da, kontuan hartu gabe aurreko prozesu penalean akzio penala edo zibila erabili ote duen. Fiskaltza ere legitimatua egonen da edozein kasutan. Heriotza gertatzen bada, aurreko ataletan xedatutakoari jarraituko zaio. (…)
Zazpigarren artikulua.
Lege honen bigarren artikuluko babes-esparruan, bidegabeko esku-sartzeak izango dira:
(…)
Hiru. Pertsona edo familiaren bizitza intimoari buruzko egitateak zabaltzea, egitate horiek eragina dutela pertsona edo familia horren entzute eta izen onean, bai eta gutunen, oroitzapenen edo izaera intimoko beste idazki pertsonal batzuen berri ematea nahiz horiek argitaratzea ere.
Lau. Pertsona edo familiaren datu pribatuak ezagutaraztea, baldin eta datu horiek ezagutu badira datuon berri ematen duen subjektuaren lanbide-jarduera edo jarduera ofiziala dela eta. (...)
Zazpi. Egitateak egoztea edo iritziak agertzea, beste pertsona baten duintasuna edozein modutan urratzen duten ekintza edo adierazpenen bidez, pertsona horren ospeari kalte eginez edo beraren estimuaren aurka eginez. (…)
Zortzigarren artikulua.
Bat. Orokorrean, ez da bidegabeko esku-sartze gisa hartuko agintari eskudunak legearen arabera baimendu edo erabakitako jarduna. Gauza bera gertatuko da, interes historiko, zientifiko edo kultural garrantzitsua nagusitzen denean.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
DESKRIBAPEN TRESNAK
Inbentarioa
ERLAZIONATUTAKO DESKRIBAPEN UNITATEAK
Bertha Bermúdez Pascual
DOKUMENTAZIO OSAGARRIA
Elkarrizketa
ARGITALPEN NOTAK
https://www.almudenalobon.com/
Dohaintzaren albistea
DESKRIBATZAILEAK
Dantza klasikoa, dantzaren Pedagogia, Koreografia.