IZENBURUA
Ana Moreno
MUTURREKO DATAK
1987-2011
DESKRIBAPEN MAILA
Funtsa
BOLUMENA
Kutxa 1
7 ikus-entzunezko
Liburu 1
EKOIZLEA
Ana Moreno Lecumberri
AIPAMEN BIOGRAFIKOA
Caparroson jaio zen, nahiz eta bere familia Hernanin bizi. Oso gaztetatik sentitu zuen mugimenduarekiko lilura, hasiera batean gimnastikaren bidez, txapelketa batzuetan parte hartzera iritsiz.
70eko hamarkadaren hasieran, José Láinez eta Concha Martínez ezagutzen ditu lagun baten bidez, eta hura izan zen dantzarekin izan zuen lehen kontaktua. Sortu berria zen Anexa konpainiaren entsegu batera joan zen, Espainiako dantza garaikideko lehen konpainietako bat, eta, hortik aurrera, dantzara hurbiltzen hasi zen konpainian sartuz. José Láinez eta Concha Martínez funtsezkoak dira Ana Morenoren garapenean.
Akelarreko entseguetan Albert Boadella ezagutuko dute, eta hark bere ikuskizuna Bartzelonan aurkezteko gonbita egingo die. Harrera hain ona izan zen ezen konpainia Bartzelonara joan baitzen, antzerki independenterako gune batean jardunez eta Institut del Teatre entseguetarako lokala izanik.
Bartzelonako Institut del Teatreko irakaslea da Jose Láinez, eta Ana Moreno du laguntzaile.
Pascual Aldabe, Pablo Sarasate Kontserbatorioko zuzendariak, ikastetxeko dantza-arloaz arduratzeko aukera ematen dio Láinezi, eta berehala Ana Moreno sartu egingo da. Proiektu eta ekoizpen berriak garatzeko aldi berri bat hasi zen, eta horietatik konpainia berri bat sortu zen, Yaukari, non Ana Moreno arduratzen zen kudeaketaz, noizbehinka dantzari papera hartuz.
Kontserbatorioko eraikin zaharrak (Agoitz kalean) leku gutxi eskaintzen zuenez, eta Nafarroan ematen ziren dantza-ikasketak ofizialak zirela adierazi zenez, dantza-eskolak hainbat lekualdaketa jasan zituen, egungo egoeran (Taxoareko kalean) inauguratu zen arte. Morenok hartu zuen ardura hori, Nafarroako Dantza Eskolako zuzendari gisa, Láinez-ek erretiroa hartu ondoren.
Haren zuzendaritzapean proposamen berriak jarri zituen martxan, ikasleek eskuratutako ezagutza guztiak modu praktikoan garatu ahal izateko, Nafarroako hainbat espazio eszenikotan jardunez. Ana Morenok hartu zuen zuzendaritza 2011. urtera arte.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
HISTORIA ARTXIBISTIKOA
Jarduera betean dagoen pertsonalitatea denez, dohaintza fasetan egituratzen da. Lehena, Ana Moreno funtsarekin sortu da Nafarroako Artxiboan, eta 2019ko abuztuan sartu zen.
EDUKIA
Funtsak Ana Morenok Nafarroako Dantza Eskolako dantzari, kudeatzaile, irakasle eta zuzendari gisa izandako jarduera profesionalari buruzko dokumentazioa du. Esku programak, gutunak, kartelak eta ikus-entzunezkoak aurkitzen ditugu.
SARBIDE-BALDINTZAK ETA ERREPRODUKZIOA
Dokumentazioa modu presentzialean eskuragarria da publikoarentzat Nafarroako Errege Artxibo Nagusian.
Bere kontsulta eta erreprodukzioa 373/2013 Ebazpena, abenduaren 9koa, Vianako Printzea Erakundea-Kulturako zuzendari nagusiak emandakoari lotuta dago non onartzen dituen Nafarroako Errege Artxibo Nagusia dokumentuak eskuratu, kontsultatu eta erreproduzitzeko barne-arauak.
Jabari publikokoak ez diren lanen erreprodukzioa posible izango da soilik eskatzailearen erabilera pribatua egiteko eta ikerketarako egiten denean, Errege Lege Dekretuan xedatutakoarekin bat 1/1996 Legegintzako Errege Dekretua, apirilaren 12koa, Jabetza Intelektualari buruzko Legearen Testu Bategina onesten duena, arlo horretan indarra duten lege-xedapenak erregularizatu, argitu eta bateratzeko.
10. artikulua. Jatorrizko obra eta izenburuak.
1. Jabetza intelektualaren objektu dira: jatorrizko sortze-lan literario, artistiko edo zientifiko guztiak, gaur egun diren edo etorkizunean asmatzen diren edozein bitarteko edo euskarri ukigarri zein ukiezinez adieraziak. Besteak beste:
- Liburuak, liburuxkak, inprimakiak, gutun-bildumak, idazkiak, diskurtso eta alokuzioak, hitzaldiak, auzitegitxostenak, katedra-azalpenak eta izaera bereko beste zeinahi obra.
- Musika-konposizioak, letradunak nahiz letragabeak.
- Obra dramatikoak eta dramatikomusikalak, koreografiak, pantomimak eta, oro har, antzerkiobrak.
- Obra zinematografikoak eta ikusentzunezko beste zeinahi obra.
- Eskulturak, margolanak, marrazkiak, irarlanak, litografiak; istorio grafikoak, haurren zein helduen komikiak, eta haien probasaio edo zirriborroak eta gainerako obra plastikoak, aplikatuak izan zein ez.
- Arkitektura- eta ingeniaritza-obren proiektuak, planoak, maketak eta diseinuak.
- Topografiari, geografiari eta, oro har, zientziari buruzko grafikoak, mapak eta diseinuak.
- Obra fotografikoak eta fotografiaren antzeko prozeduraz adierazitakoak.
- Ordenagailu-programak.
2. Obraren izenburua, jatorrizkoa denean, obraren parte gisa babesturik geratuko da.
37. artikulua. Establezimendu jakin batzuetan terminal espezializatuen bidez obrak erreproduzitzea, mailegatzea eta kontsultatzea.
1. Egile-eskubideen titularrek ezingo diote eragozpenik jarri obrak erreproduzitzeari, titulartasun publikoa duten edo izaera kultural nahiz zientifikoko erakundeetan integraturik dauden museo, liburutegi, fonoteka, filmoteka, hemeroteka edo artxibategiek egiten dituztenean erreprodukzioak, irabazi asmorik gabe eta ikerketa edo kontserbazioa beste helbururik gabe.
2. Era berean, titulartasun publikokoak, edo irabazi asmorik gabeko interes orokorreko kultura-, zientzia- edo hezkuntzaerakundeenak edo Espainiako hezkuntzasisteman integraturiko hezkuntzainstituzioenak diren museo, artxibategi, liburutegi, hemeroteka, fonoteka edo filmotekek ez dute beharko eskubideen titularren baimenik egiten dituzten maileguengatik.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Gainera, funtsa osatzen duten dokumentuen berezitasuna kontuan hartuta, kontsulta eta erreprodukzioa maiatzaren 5eko 1/1982 Lege Organikoa, Ohorerako, Norberaren eta Familiaren Intimitaterako, eta Norberaren Irudirako Eskubidearen Babes Zibilaren legean oinarrituko dira.
Laugarren artikulua.
Bat. Hildakoaren ohore, intimitate edo irudiaren gaineko babes zibilaren akzioak egikarituko ditu hildakoak berak horretarako bere testamentuan izendatu duenak. Pertsona juridikoa ere izenda daiteke.
Bi. Izendapenik ez badago edo izendatutako pertsona hil bada, babesa eskatzeko legitimazioa izango dute ukitutako pertsonaren ezkontideak, ondorengoek, aurrekoek eta neba-arrebek, baldin eta bizirik badaude, ukitutako pertsona hiltzean.
Hiru. Horiek guztiak ez badaude, Fiskaltzak egikarituko ditu babes-akzioak. Fiskaltzak jardun ahal izango du ofizioz edo pertsona interesdunak hala eskatuta, baldin eta laurogei urte baino gehiago igaro ez badira, ukitua hil zenetik. Epe bera hartuko da kontuan, testamentuan izendatutako pertsona juridikoari dagokionean akzioak egikaritzea.
Lau. Delituaren biktimen eskubideetan bidegabeko esku-sartzerik gertatzen bada, zazpigarren artikuluko zortzigarren atalean aipatzen den moduan, egindako delituarengatik laidotua edo kaltetua gertatzen dena babes-akzioak baliatzeko legitimatua egonen da, kontuan hartu gabe aurreko prozesu penalean akzio penala edo zibila erabili ote duen. Fiskaltza ere legitimatua egonen da edozein kasutan. Heriotza gertatzen bada, aurreko ataletan xedatutakoari jarraituko zaio. (…)
Zazpigarren artikulua.
Lege honen bigarren artikuluko babes-esparruan, bidegabeko esku-sartzeak izango dira:
(…)
Hiru. Pertsona edo familiaren bizitza intimoari buruzko egitateak zabaltzea, egitate horiek eragina dutela pertsona edo familia horren entzute eta izen onean, bai eta gutunen, oroitzapenen edo izaera intimoko beste idazki pertsonal batzuen berri ematea nahiz horiek argitaratzea ere.
Lau. Pertsona edo familiaren datu pribatuak ezagutaraztea, baldin eta datu horiek ezagutu badira datuon berri ematen duen subjektuaren lanbide-jarduera edo jarduera ofiziala dela eta. (…)
Zazpi. Egitateak egoztea edo iritziak agertzea, beste pertsona baten duintasuna edozein modutan urratzen duten ekintza edo adierazpenen bidez, pertsona horren ospeari kalte eginez edo beraren estimuaren aurka eginez. (…)
Zortzigarren artikulua.
Bat. Orokorrean, ez da bidegabeko esku-sartze gisa hartuko agintari eskudunak legearen arabera baimendu edo erabakitako jarduna. Gauza bera gertatuko da, interes historiko, zientifiko edo kultural garrantzitsua nagusitzen denean.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
DESKRIBAPEN TRESNAK
Inbentarioa
ERLAZIONATUTAKO DESKRIBAPEN UNITATEAK
José Láinez Díez eta Concha Martínez Nicolás
Nafarroako Dantza Eskola
Pablo Sarasate Kontserbatorio
DOKUMENTAZIO OSAGARRIA
Elkarrizketa
ARGITALPEN NOTAK
Dohaintzaren albistea
DESKRIBATZAILEAK
Dantza, XX.mendea, XXI. mendea, Dantzaria, Irakaslea, Dantza kudeatzailea.