ERREFERENTZIA KODEA
ES/NA/AGN/ F512
IZENBURUA
Javier Salvo
MUTURREKO DATAK
1970-2015
DESKRIBAPEN MAILA
Funtsa
BOLUMENA
6 kutxa
44 ikus-entzunezko
EKOIZLEA
Francisco Javier Salvo Zaratiegui
AIPAMEN BIOGRAFIKOA
Javier Salvo Tafallan jaio zen 1953ko ekainaren 25ean.
Bere burua "Antzerki-ekintzaile" gisa definitzen du, gaztetatik antzokiko langile sutsua izateagatik.
Gaztetan elektrizitatearen adarrean ikasi zuen lanbide heziketa, nahiz eta lan eta lanbide aniztasun handia izan. Azken urteetan administrazio publikoarentzat egin du lan, atezain gisa. Ekonomia eta Antropologiako unibertsitate-ikasketak egin zituen UNEDen, eta, amaitzeko, Antzerki Ikasketa Aurreratuen Unibertsitate Masterra egin zuen Errioxako Nazioarteko Unibertsitatean.
Antzerki Amateur-ari lotuta, Nafarroako Antzerki Amateurreko Federazioaren antolakuntzan, Nafarroako Antzerki Amateurreko Erakusketaren proiektuan eta koordinazioan eta Hirugarren Sektoreko Antzerki Jaialdiaren kudeaketan parte hartu du. Ekimen horiek guztiak garrantzitsuak izan dira antzerki amateurrak kulturari egiten dion ekarpena ikusarazteko.
Gabalzeka Antzerki taldeko kidea 1971tik, bere muntaia guztietan parte hartuz (horietako asko sorkuntza kolektiboak), aktore, zuzendari, antzerkigile, eszenografo, argiztatzaile, diseinatzaile grafiko edo kudeatzaile gisa. Puntido Teatrok eta Basterra Elkarteak ere parte hartzen dute. Elkarte horren helburua prestakuntza, sustapena, zabalkundea eta antzerki-ikerketa dira
Nafarroako Antzerki Amateurreko Federazioaren aipamen Berezia jaso zuen 2012an Nafarroako Antzerki Amateurreko I. Erakusketa zela eta.
2015ean iritsi zen lehen aintzatespen artistikoa, Amateur Antzerkiaren Espainiako Konfederazioaren – Aita Zentro Nazionala – Ohorezko aipamena, Puntido Teatro-ak zuzendu zuen Calderón de la Barcaren El gran teatro del mundo antzerki-egokitzapenera.
Hurrengo urtean, aktore bezala bere lehen errekonozimendua jaso zuen, Juan Mayorga Escenamateur saria Gabalzeka Antzerkiko Antosha Chejonté: el ruso que ríe filmean egindako interpretazioagatik.
Aintzatespen horiek antzerkiari eta espazio amateurraren defentsari eskainitako bizitza ikusarazten lagundu zuten. Bere saririk onena Gabalzeka Antzerkiari buruz egin zuen lan etnografiko baten argitalpena izan zen, eta hiri horretako antzerki afizionatuaren berrogei urteak, Tafallako Garces de los Fayos Kultura Patronatuak argitaratua.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
HISTORIA ARTXIBISTIKOA
Funtsa Nafarroako Errege Artxibo Nagusian sartu zen 2019an, dohaintza bidez.
EDUKIA
Funtsak bere antzerki-jarduerarekin lotutako dokumentazioa biltzen du, hala nola libretoak eta gidoiak, kartelak, esku-programak, argazkiak, ikus-entzunezkoak eta ikuskizunen kudeaketako beste mota bateko dokumentazioa.
SARBIDE-BALDINTZAK ETA ERREPRODUKZIOA
Dokumentazioa modu presentzialean eskuragarria da publikoarentzat Nafarroako Errege Artxibo Nagusian.
Bere kontsulta eta erreprodukzioa 373/2013 Ebazpena, abenduaren 9koa, Vianako Printzea Erakundea-Kulturako zuzendari nagusiak emandakoari lotuta dago non onartzen dituen Nafarroako Errege Artxibo Nagusia dokumentuak eskuratu, kontsultatu eta erreproduzitzeko barne-arauak.
Jabari publikokoak ez diren lanen erreprodukzioa posible izango da soilik eskatzailearen erabilera pribatua egiteko eta ikerketarako egiten denean, Errege Lege Dekretuan xedatutakoarekin bat 1/1996 Legegintzako Errege Dekretua, apirilaren 12koa, Jabetza Intelektualari buruzko Legearen Testu Bategina onesten duena, arlo horretan indarra duten lege-xedapenak erregularizatu, argitu eta bateratzeko.
10. artikulua. Jatorrizko obra eta izenburuak.
1. Jabetza intelektualaren objektu dira: jatorrizko sortze-lan literario, artistiko edo zientifiko guztiak, gaur egun diren edo etorkizunean asmatzen diren edozein bitarteko edo euskarri ukigarri zein ukiezinez adieraziak. Besteak beste:
- Liburuak, liburuxkak, inprimakiak, gutun-bildumak, idazkiak, diskurtso eta alokuzioak, hitzaldiak, auzitegitxostenak, katedra-azalpenak eta izaera bereko beste zeinahi obra.
- Musika-konposizioak, letradunak nahiz letragabeak.
- Obra dramatikoak eta dramatikomusikalak, koreografiak, pantomimak eta, oro har, antzerkiobrak.
- Obra zinematografikoak eta ikusentzunezko beste zeinahi obra.
- Eskulturak, margolanak, marrazkiak, irarlanak, litografiak; istorio grafikoak, haurren zein helduen komikiak, eta haien probasaio edo zirriborroak eta gainerako obra plastikoak, aplikatuak izan zein ez.
- Arkitektura- eta ingeniaritza-obren proiektuak, planoak, maketak eta diseinuak.
- Topografiari, geografiari eta, oro har, zientziari buruzko grafikoak, mapak eta diseinuak.
- Obra fotografikoak eta fotografiaren antzeko prozeduraz adierazitakoak.
- Ordenagailu-programak.
2. Obraren izenburua, jatorrizkoa denean, obraren parte gisa babesturik geratuko da.
37. artikulua. Establezimendu jakin batzuetan terminal espezializatuen bidez obrak erreproduzitzea, mailegatzea eta kontsultatzea.
1. Egile-eskubideen titularrek ezingo diote eragozpenik jarri obrak erreproduzitzeari, titulartasun publikoa duten edo izaera kultural nahiz zientifikoko erakundeetan integraturik dauden museo, liburutegi, fonoteka, filmoteka, hemeroteka edo artxibategiek egiten dituztenean erreprodukzioak, irabazi asmorik gabe eta ikerketa edo kontserbazioa beste helbururik gabe.
2. Era berean, titulartasun publikokoak, edo irabazi asmorik gabeko interes orokorreko kultura-, zientzia- edo hezkuntzaerakundeenak edo Espainiako hezkuntzasisteman integraturiko hezkuntzainstituzioenak diren museo, artxibategi, liburutegi, hemeroteka, fonoteka edo filmotekek ez dute beharko eskubideen titularren baimenik egiten dituzten maileguengatik.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
Gainera, funtsa osatzen duten dokumentuen berezitasuna kontuan hartuta, kontsulta eta erreprodukzioa maiatzaren 5eko 1/1982 Lege Organikoa, Ohorerako, Norberaren eta Familiaren Intimitaterako, eta Norberaren Irudirako Eskubidearen Babes Zibilaren legean oinarrituko dira.
Laugarren artikulua.
Bat. Hildakoaren ohore, intimitate edo irudiaren gaineko babes zibilaren akzioak egikarituko ditu hildakoak berak horretarako bere testamentuan izendatu duenak. Pertsona juridikoa ere izenda daiteke.
Bi. Izendapenik ez badago edo izendatutako pertsona hil bada, babesa eskatzeko legitimazioa izango dute ukitutako pertsonaren ezkontideak, ondorengoek, aurrekoek eta neba-arrebek, baldin eta bizirik badaude, ukitutako pertsona hiltzean.
Hiru. Horiek guztiak ez badaude, Fiskaltzak egikarituko ditu babes-akzioak. Fiskaltzak jardun ahal izango du ofizioz edo pertsona interesdunak hala eskatuta, baldin eta laurogei urte baino gehiago igaro ez badira, ukitua hil zenetik. Epe bera hartuko da kontuan, testamentuan izendatutako pertsona juridikoari dagokionean akzioak egikaritzea.
Lau. Delituaren biktimen eskubideetan bidegabeko esku-sartzerik gertatzen bada, zazpigarren artikuluko zortzigarren atalean aipatzen den moduan, egindako delituarengatik laidotua edo kaltetua gertatzen dena babes-akzioak baliatzeko legitimatua egonen da, kontuan hartu gabe aurreko prozesu penalean akzio penala edo zibila erabili ote duen. Fiskaltza ere legitimatua egonen da edozein kasutan. Heriotza gertatzen bada, aurreko ataletan xedatutakoari jarraituko zaio. (…)
Zazpigarren artikulua.
Lege honen bigarren artikuluko babes-esparruan, bidegabeko esku-sartzeak izango dira:
(…)
Hiru. Pertsona edo familiaren bizitza intimoari buruzko egitateak zabaltzea, egitate horiek eragina dutela pertsona edo familia horren entzute eta izen onean, bai eta gutunen, oroitzapenen edo izaera intimoko beste idazki pertsonal batzuen berri ematea nahiz horiek argitaratzea ere.
Lau. Pertsona edo familiaren datu pribatuak ezagutaraztea, baldin eta datu horiek ezagutu badira datuon berri ematen duen subjektuaren lanbide-jarduera edo jarduera ofiziala dela eta. (…)
Zazpi. Egitateak egoztea edo iritziak agertzea, beste pertsona baten duintasuna edozein modutan urratzen duten ekintza edo adierazpenen bidez, pertsona horren ospeari kalte eginez edo beraren estimuaren aurka eginez. (…)
Zortzigarren artikulua.
Bat. Orokorrean, ez da bidegabeko esku-sartze gisa hartuko agintari eskudunak legearen arabera baimendu edo erabakitako jarduna. Gauza bera gertatuko da, interes historiko, zientifiko edo kultural garrantzitsua nagusitzen denean.
[-] Ezkutatu
[+] Gehiago irakurri
DESKRIBAPEN TRESNAK
Inbentarioa
DOKUMENTAZIO OSAGARRIA
Elkarrizketa
ARGITALPEN NOTAK
- Salvo Zaratiegui, Francisco Javier. Gabalzeka: 40 años de teatro aficionado en Tafalla. Aproximación etnográfica a un grupo de teatro local. Tafalla: Garcés de los Fayos Kultura Patronatua, 2013.
Dohaintzaren albistea
DESKRIBATZAILEAK
Antzerkia, XX. mendea, Aktorea, Antzerki-egilea, Eszena-zuzendaria, Antzerki-zuzendaria, Dramaturgoa, Eszenografoa.